FÖR BÄSTA MÖJLIGA SERVICE

Att tänka på

  • Anmäl skadan till ditt försäkringsbolag, du får då ett skadenummer.
  • Vi besiktar din bil och dokumenterar skadan. (Skadebesiktning sker mellan 13.00-15.00, drop-in).
  • Efter godkännande av skadan från försäkringsbolaget bokar vi in din bil hos oss.
Image

Innan du lämnar din bil

  • Vid skada ta med kopia på skadeanmälan/polisanmälan och brev från försäkringsbolag.
  • Nyckel till fälglås
  • Radiokod
  • Eventuellt hyrbilsgodkännande från försäkringsbolaget
  • Tvätta bilen och ta bort takbox/takräcke, ta ur skrymmande föremål och värdesaker.
  • Vi ansvarar ej för bilar som lämnas på parkeringen när vi inte har öppet, ej heller för föremål som lämnas kvar i bilen.
  • Reparation av eventuella dörruppslag, stenskott, rost och liknande ingår inte i en försäkringsskada. Önskas åtgärd av detta i samband med lackering av försäkringsskadan görs det mot en extra kostnad som betalas av kunden.
Image

Efter en reparationslackering av din bil

​​Det tar 4-6 veckor för överblivet lösningsmedel att avdunsta från lackeringsfilmen, samt för reparationslacken att härda. Under den tiden bör du endast tvätta bilen med rent, ljummet vatten. Ta bort smuts som fågelspillning och rester av flugor omgående. Efter dessa veckor kan du tvätta din bil som vanligt igen.

​​​​​Det kan förekomma en viss nyansskillnad på de nylackerade ytorna i jämförelse med de gamla, detta beror på åldrande och slitage. Denna nyansskillnad, samt mindre dammnoppor, kommer att jämna ut sig när bilen utsätts för solljus och tvätt.

KONTAKTA DIN BILVERKSTAD I KRAMFORS

TVEKA INTE ATT KONTAKTA OSS OM DU HAR FRÅGOR ELLER FUNDERINGAR SÅ SKA VI HJÄLPA DIG PÅ BÄSTA SÄTT.

ALLA KUNDER OCH ARBETEN ÄR VIKTIGA FÖR OSS!

Företaget

Org.nr. 556429-8395
Bankgiro 5776-6966

Adress

Kyrkviksvägen 4
872 30 Kramfors
© 2019 Sundströms Bilservice i Kramfors. Alla Rättigheter Reserverade.